Veelgestelde vragen
-
Hoe kan ik jullie bereiken?
Heb je een vraag? Neem dan contact met ons op via:
E-mail: [email protected]
Telefoon & WhatsApp: 0850003187
Chat: Klik op de chatbutton rechtsonder op onze website om met een medewerker te chattenOnze klantenservice is bereikbaar van maandag tot en met vrijdag tussen 10:00 en 17:00 uur. Op werkdagen streven wij ernaar om alle vragen binnen enkele uren te beantwoorden.
-
Kan ik langskomen om mijn bestelling op te halen?
We zijn een webshop, dus het is niet mogelijk om langs te komen. Hierop maken wij geen uitzonderingen.
-
Werken jullie samen met bloggers?
Ben jij de blogger of social media influencer die onze sieraden laat stralen? Heb je een passie voor sieraden en zin in een leuke samenwerking? Stuur dan een mailtje naar [email protected]. We bespreken graag de mogelijkheden!
-
Waar kan ik een recensie plaatsen?
Wij zouden het enorm waarderen als je jouw ervaring met anderen wilt delen door een review achter te laten.
Ben je niet tevreden over je sieraad? Neem dan eerst contact op met onze klantenservice via [email protected]. We zullen ons best doen om een passende oplossing te vinden.
Ben je tevreden met je bestelling en wil je graag je ervaring delen? Laat dan hier een review achter!
-
Ik heb een klacht over mijn bestelling, wat nu?
Wat vervelend dat je niet helemaal tevreden bent. Stuur een e-mail naar [email protected] met de volgende informatie:
♡ Het ordernummer
♡ Een duidelijke beschrijving van je klacht
♡ Eventueel een foto (indien mogelijk)We zullen zo snel mogelijk op je bericht reageren.
-
Mijn sieraad past niet, wat nu?
Wat jammer dat het sieraad niet past. Neem per mail contact op met onze klantenservice voor het bespreken van de mogelijkheden.
-
Mijn sieraad is gebroken, wat nu?
Wat vervelend om te horen! Bij KAYA Sieraden hanteren we een garantieperiode van 3 maanden. Neem contact met ons op en we zoeken samen naar een passende oplossing.
-
Mijn sieraad is verkleurd, wat nu?
Verguld
Bij KAYA shop je 14 karaat (rosé) goud vergulde sieraden. Het woord verguld geeft aan dat het sieraad niet door-en-door (rosé) goud is. De basis van je sieraad is Sterling zilver, hieroverheen wordt een dun laagje 14k goud aangebracht. Dit is en blijft een laagje dat op den duur kan slijten. Hierdoor kan de zilveren basiskleur naar voren komen of kan je sieraad haar glans verliezen. Meer informatie over vergulde sieraden vind je in deze blog.Normaal gesproken blijven de vergulde sieraden tot wel 3 maanden mooi, mits ze goed worden gedragen. Is je sieraad toch eerder verkleurd? Neem dan contact op met onze klantenservice om samen naar een oplossing te zoeken.
Zilver
Wat vervelend om te horen dat je zilveren sieraad verkleurt of doffer wordt. Dit wordt veroorzaakt door de oxidatie van het zilver. Oxidatie is een natuurlijk proces waarbij het zilveren materiaal reageert op (zuur)stoffen in de lucht. Maar ook door het gebruik van parfum of het dragen van wol of transpireren. Oxidatie van zilver is dan ook niet geheel te voorkomen.Gelukkig hoef je je over deze oxidatie geen zorgen te maken, met het bijgeleverde poetsdoekje kan je je sieraad oppoetsen om het zwarte laagje te verwijderen. Heb je het poetsdoekje niet meer? Laat het ons even weten, dan sturen wij je er graag eentje op!
-
Waarom ontstaan er krasjes op mijn sieraad?
Bij KAYA Sieraden worden al onze sieraden met de hand gemaakt, wat kan leiden tot kleine krasjes in het materiaal. Omdat zilver een zacht metaal is, is dit normaal. In tegenstelling tot fabrieksmatig gemaakte sieraden, waar vaak een dikke beschermende rhodiumlaag op is, hebben onze handgemaakte sieraden deze extra laag niet. Hierdoor kunnen ze gevoeliger zijn voor kleine krasjes. Naast eventuele aanvankelijke krasjes, is de kans groot dat er door dagelijks gebruik meer krasjes ontstaan doordat het sieraad langs oppervlakken schuurt tijdens het dragen.
Als je hier een vraag over hebt dan kun je altijd contact opnemen met onze klantenservice. Wij willen wel benadrukken dat er geen garantie is op kleine krasjes en draagschade.
-
Hoe kan ik een opmerking bij mijn bestelling doorgeven?
Heb je een speciaal verzoek of een vraag? Gebruik dan het opmerkingenveld. Dit veld kom je voor het afrekenen van de bestelling tegen. Soms kun je bij een product zelf ook al een opmerking plaatsen. De opmerking komt niet op de factuur te staan, maar komt wel bij ons binnen.
-
Ik wil geen gravure. Hoe geef ik dit aan?
Bij sieraden met gravure is het veld waar je de gravure in moet vullen een verplicht veld. Mocht je geen gravure willen, kun je in het verplichte graveervedel het volgende aangeven: !!GEEN!!
Wanneer je dit invult, is het voor onze graveurs duidelijk dat je geen gravure wenst.
-
Ik wil graag een symbool laten graveren. Hoe doe ik dit?
Kopieer het teken naar keuze en plak deze in het gravure invulveld: ♡ ☆ ∞
-
Kan ik mijn bestelling nog wijzigen of annuleren?
De meeste sieraden verwerken we dezelfde werkdag. Normaal gesproken zijn wijzigingen niet mogelijk zodra de bestelling is geplaatst. Controleer de bestelling dus goed! Alleen als we nog niet zijn begonnen met de verwerking van je bestelling, kunnen wij mogelijk nog iets aanpassen. Neem daarom direct contact met ons op om te zien of er nog iets gewijzigd kan worden.
-
Het plaatsen van mijn bestelling lukt niet, wat nu?
Wat vervelend dat het plaatsen van de bestelling niet lukt. Wil je contact opnemen met onze klantenservice? Dan helpen we je graag verder om de bestelling te plaatsen.
Twijfel je of het gelukt is om de bestelling te plaatsen? Aarzel dan niet om contact op te nemen met ons. Wij controleren graag de status van je bestelling.
-
Ik heb mijn bestelling geplaatst, maar geen bevestigingsmail ontvangen.
Het kan voorkomen dat onze e-mails in de spam of ongewenste map terechtkomen. We adviseren je om deze map te controleren. Mocht de mail ook niet in de spam map zitten, neem dan contact op met onze klantenservice.
-
Gepersonaliseerd cadeau voor jouw jaarclub, een bedrijfsafdeling of kleine groepen
Wat ontzettend leuk dat je een gepersonaliseerd sieraad voor een groep wilt bestellen! Een herinnering delen en mooie momenten koesteren met een groep. Dat is iets waar wij bij KAYA heel veel waarde aan hechten. Het is mogelijk om sieraden in aantallen te bestellen. Als je graag wilt overleggen over de opties, aarzel dan niet om contact op te nemen met onze klantenservice. We staan klaar om je verder te helpen!
-
Kan mijn bestelling als cadeau worden verpakt?
Onze sieraden worden vaak cadeau gegeven bij bijzondere gelegenheden. We verpakken de sieraden in een luxe sieradenbuideltje of sieradendoosje, klaar om cadeau te geven. Dit doen we zonder extra kosten, want we geloven dat een mooi sieraad een mooie verpakking verdient.
De factuur van je bestelling is alleen digitaal beschikbaar en wordt niet fysiek meegezonden.
-
Is het veilig voor kindje om een KAYA sieraad te dragen?
Bij KAYA Sieraden staat veiligheid voorop. Daarom nemen we bij onze baby-, peuter- en kindersieraden verschillende maatregelen om ze zo veilig mogelijk te maken. We gebruiken stevige materialen zoals .925 sterling zilver, roestvrij staal en echte zoetwaterparels. Om eventueel stikgevaar bij jonge kinderen te voorkomen, solderen we losse bedeltjes en open ringetjes stevig vast.
Bij KAYA vinden we dat een sieraad een blijvende herinnering moet zijn. Of het nu gaat om een speciale gelegenheid, een prachtig juweel voor een fotoshoot, of gewoon om te dragen op opa of oma's verjaardag. Goed om te weten; onze sieraden kunnen na verloop van tijd krassen oplopen, vooral bij veel beweging zoals kruipen en spelen.
Het is belangrijk dat de sieraden alleen gedragen worden onder toezicht van een volwassene. We adviseren om de sieraden niet te dragen tijdens het spelen, badderen of slapen. Deze voorzorgsmaatregelen zorgen niet alleen voor de veiligheid van het kind, maar ook dat de sieraden langer mooi blijven en een leven lang meegaan!
-
Hoe meet ik mijn armbandmaat?
Heb je de perfecte armband op het oog? Neem dan even de tijd om na te gaan welke maat je nodig hebt. In dit artikel wordt uitgelegd hoe je de polsmaat eenvoudig kan opmeten en aan de hand daarvan de juiste armbandmaat kan bepalen.
-
Hoe meet ik mijn ringmaat?
Je wilt natuurlijk dat een ring perfect om jouw vinger past. Dit artikel onthult de geheimen van het kiezen van de perfecte ringmaat. Even meten en voilà, je hebt een ring die niet alleen mooi is, maar ook lekker zit. Perfect!
-
Hoe maak ik een goede vingerafdruk?
Heb je het perfecte vingerafdruk sieraad uitgekozen, dan wil je natuurlijk ook een mooie vingerafdruk maken. Voor vingerafdruk sieraden geldt namelijk: hoe duidelijker de afdruk, des te beter het resultaat op je sieraad. Maar hoe doe je dat nou precies? Waar moet een goede vingerafdruk aan voldoen? We geven je in dit artikel een aantal tips, zodat jij in een eenvoudig dat betekenisvolle sieraad kunt bestellen.
-
Hoe maak je een goede voet- en handafdruk?
Wil je een sieraad met een voetafdruk of handafdruk van jouw kleintje bestellen? Dat kan! Maar hoe maak je die schattige afdrukken zonder een grote knoeiboel te veroorzaken? Geen zorgen, KAYA heeft de oplossing! In dit artikel delen we handige tips en tricks om op een makkelijke manier hand- en voetafdrukken te maken. Wij begeleiden je stap voor stap naar het creëren van een perfecte herinnering aan die kleine voetjes en handjes van jouw kindje.
-
Hoe maak ik een goede pootafdruk?
Een sieraad met een pootafdruk is van onschatbare waarde; je draagt je hond of kat voor altijd met je mee. Maar hoe maak je een pootafdruk? En waar moet deze aan voldoen? We geven je in dit artikel een aantal tips!
-
Waar staan de geboortestenen voor?
Elke geboortesteen heeft zijn eigen betekenis en is nauw verbonden met de maand waarin ze schitteren. De geboortesteen sieraden van KAYA zijn gemaakt van kristallen, de kleur is geïnspireerd op de edelstenen van die maand. In deze blog leggen we je graag uit welke kleur bij welke maand hoort en wat de bijbehorende symboliek is. Of je nu op zoek bent naar een betekenisvol cadeautje of gewoon meer wilt weten over de wereld van edelstenen.
-
Waar staan de geboortebloemen voor?
Wist je dat elke maand een eigen bloem heeft en dat er achter elke bloem een betekenis zit? Uniek, net zoals jij! Ontdek in deze blog de betekenis van de geboortebloemen en verras jezelf of je loved one(s) met een mooie bos bloemen die voor altijd bloeit!
-
Van welke materiaal zijn jullie sieraden gemaakt?
Onze sieraden zijn van sterling zilver, verguld of stainless steel.
Bij KAYA shop je 14 karaat (rosé) goud vergulde sieraden. Het woord verguld geeft aan dat het sieraad niet door-en-door (rosé) goud is. De basis van je sieraad is Sterling zilver, hieroverheen wordt een dun laagje 14k goud aangebracht. Dit is en blijft een laagje dat op den duur kan slijten. Hierdoor kan de zilveren basiskleur naar voren komen of kan je sieraad haar glans verliezen.
Mocht je een goudkleurig sieraad willen die niet verkleurd, dan is misschien de stainless steel collectie iets voor jou. Deze goudkleurige sieraden verkleuren namelijk niet.
-
Hoe kan ik mijn sieraden het beste onderhouden?
Onze sieraden, gemaakt van echt zilver, soms met een laagje goud, of stainless steel verdienen de beste zorg. Wil je weten hoe je de sieraden mooi en stralend kunt houden? Lees dan snel deze blog voor handige onderhoudstips en laat je sieraden altijd stralen!
-
Welke betaalmethodes zijn er?
KAYA werkt met een beveiligd kassasysteem en heeft een grote keuze aan betaalmethoden. Al onze betaalmethoden zijn gratis.
iDEAL
Je kan bij KAYA veilig betalen in je vertrouwde iDEAL betaalomgeving.Bancontact en KBC
Onze Belgische klanten kunnen de betaling veilig en vertrouwd voldoen via Bancontact of KBCPaypal
Paypal is een veilige betaalmethode. Je kan voor deze betaalmethode kiezen bij je check-out.Mastercard en Visa
Betaal jouw bestelling via je Mastercard of Visa door je creditcardnummer, vervaldatum en veiligheidscode in te voeren.
Achteraf betalen Billink
Bij KAYA Sieraden bieden we de mogelijkheid om achteraf te betalen via Billink. Je hebt tot 14 dagen na het plaatsen van je bestelling om de kosten te voldoen.
Nadat je je bestelling hebt afgerond, worden je gegevens snel gecontroleerd door de creditmanagement afdeling van onze partner Billink. Vervolgens ontvang je van Billink een e-mail met het bankrekeningnummer en het Billink factuurnummer om de betaling te kunnen doen. Het is daarom belangrijk dat je een correct emailadres opgeeft. Voor het opgeven van een incorrect emailadres is KAYA Sieraden niet verantwoordelijk.
Let op: Billink is een externe partij en de betaling verloopt rechtstreeks via hen. Neem bij vragen over de betaling contact op met de klantenservice van Billink. Eventuele sommatiekosten bij niet tijdige betaling worden door Billink in rekening gebracht, niet door KAYA Sieraden.KAYA Sieraden behoudt te allen tijde het recht om een achteraf betaling te weigeren en kan verzoeken om vooruitbetaling voordat de bestelling wordt verzonden.
Waardebon
Heb je een waardebon gekregen of gewonnen? Voer de code van de waardebon in bij 'Kortingscode'. De waarde van de bon wordt dan automatisch met het totaalbedrag verrekend. Heb je voor een hoger bedrag sieraden uitgekozen? Dan kan je dit bedrag eenvoudig bijbetalen met één van bovenstaande betaalmiddelen. De waardebon is maar één keer te gebruiken en is alleen te besteden op www.kayasieraden.nl. Het is niet mogelijk de waardebon in te wisselen voor geld.
-
Waarom kan ik niet achteraf betalen?
Bij KAYA Sieraden kun je achteraf betalen tot een maximum bedrag van €500,-. Zodra je je bestelling plaatst, worden je gegevens binnen enkele seconden gecontroleerd door de creditmanagement afdeling van onze betaalpartner Billink. Als je betaling wordt afgekeurd, kan dit te maken hebben met openstaande betalingen. KAYA Sieraden behoudt altijd het recht om een achteraf betaling te weigeren en kan vragen om vooruitbetaling voordat de bestelling wordt verzonden.
-
Ik heb problemen met betalen, wat nu?
Wat vervelend! Wil je een mail naar ons sturen? Dan kijken we wat er misgaat en kunnen we de bestelling eventueel per mail afronden.
-
Wat is de levertijd?
We streven ernaar om je bestelling zo snel mogelijk te verzenden. Voor de meeste sieraden geldt: als je voor 14:00 uur bestelt, wordt de bestelling dezelfde dag nog gemaakt en verzonden. De verwachte levertijd na verzending is 1 werkdag naar Nederland en 5 werkdagen naar België. Sommige sieraden, zoals die met een vingerafdruk, hebben een langere levertijd. Op de website staat de verwachte leverdatum bij elk product vermeld.
Wij zijn voor de bezorging van je bestelling afhankelijk van PostNL, waardoor we de verwachte leverdatum niet kunnen garanderen.
PostNL brievenbuspost: geen bezorging op zondag en maandag.
Wij verzenden jullie pakketjes van maandag t/m vrijdag, maar niet in het weekend.
-
Voor welke verzendopties kan ik kiezen?
Bestellingen bij KAYA worden als brievenbuspost verstuurd en hebben geen tracking. Omdat onze sieraden door de brievenbus passen, hoef je niet thuis te blijven om de bestelling in ontvangst te nemen.
Onze bestellingen worden via PostNL verzonden en de bezorging is CO2-neutraal. Hiermee compenseren we de CO2-uitstoot. Dankzij onze milieuvriendelijke verzendmethode kun je met een gerust hart een uniek sieraad voor jezelf of lievelingspersoon bestellen.
-
Wat zijn de verzendkosten van mijn bestelling?
Wij bieden in Nederland en België gratis verzending voor bestellingen vanaf €30. Bestel je voor een kleiner bedrag? Dan betaal je €1,99 verzendkosten.
-
Kan ik mijn bestelling volgen?
Wij bieden geen Track & Trace service aan voor onze bestellingen. Alle bestellingen worden als brievenbuspost verzonden, zodat ze makkelijk in je brievenbus passen en je niet thuis hoeft te blijven voor de bezorging. Samen met PostNL doen wij ons best om te zorgen dat je zo snel mogelijk je bestelling ontvangt.
-
Mijn bestelling is nog niet geleverd, wat nu?
Hoewel PostNL ernaar streeft om je bestelling binnen Nederland de volgende werkdag te bezorgen (dinsdag t/m zaterdag), kan het voorkomen dat de bezorging iets langer duurt. Ook de bestelling naar België kunnen vertraging oplopen.
Bestellingen naar Nederland
Wij geven PostNL vijf werkdagen de tijd om je bestelling te bezorgen. Heb je vijf werkdagen na het ontvangen van de verzendbevestiging de bestelling nog niet in huis? Neem dan contact met onze klantenservice op.Bestellingen binnen België
Wij geven PostNL tien werkdagen de tijd om je bestelling te bezorgen. Heb je tien werkdagen na het ontvangen van de verzendbevestiging de bestelling niet in huis? Neem dan contact met onze klantenservice op.
-
Ik wil mijn bestelling retourneren, kan dit?
- Bij KAYA worden gepersonaliseerde sieraden speciaal op maat gemaakt, waardoor deze niet geretourneerd mogen worden. Onder gepersonaliseerde sieraden vallen onder andere sieraden met gravures, vingerafdrukken en foto's in medaillons.
Sieraden die niet gepersonaliseerd zijn, mogen wel worden geretourneerd. Het sieraad moet dan ongedragen en onbeschadigd zijn. KAYA hanteert een retourtermijn van 14 dagen.
Twijfel je of het sieraad gepersonaliseerd is of wil je meer informatie over het retourneren van je bestelling? Neem dan gerust contact op met onze klantenservice, zodat we kunnen nagaan of retourneren mogelijk is.
-
Hoe stuur ik mijn bestelling retour?
Is jouw bestelling toch niet helemaal naar wens? En wil je niet-gepersonaliseerde sieraden retour naar ons sturen? Dit kan door de bestelling op te sturen naar het onderstaande adres. Wil je bij de retourzending een briefje toevoegen met het ordernummer en een korte toelichting? Dan kunnen wij jouw bestelling gemakkelijk herkennen en de retour zo snel mogelijk verwerken.
KAYA sieraden
Evertsenstraat 177
2315 RZ Leiden
NederlandHeb je nog vragen of heb je hulp nodig bij het retourproces? Neem dan gerust contact op met onze klantenservice voor meer informatie.
-
Wat zijn de retourkosten?
De retourkosten worden niet vergoed. Deze zijn voor eigen rekening.
-
Hoelang duurt het voor mijn retour is verwerkt?
Voor de bezorging van je retourzending zijn we afhankelijk van PostNL. Nadat we je retourzending hebben ontvangen, doen we er tot 2 werkdagen over om deze te verwerken. Houd er rekening mee dat het terugstorten van het aankoopbedrag nog tot 3 extra werkdagen kan duren.